هولوگرام کوانتمی
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

 تعریفی برای  هولوگرام  

چقدر در مورد هولوگرام آشنایی دارید و اینکه  در کل یک هولوگرام معمولی چه کاری انجام میدهد ؟ باتوجه به شناختهای قبلی که میدانیم هولوگرام معمولی در اصل کار آن الگوی موجی نور است که میتواند که با قوی کردن لیزر بر جسم و بر روی صفحه ی عکاسی ساخته شده است.درخشش نور بر روی الگو،تصویر را دوباره ایجاد دمی کند اما بیشتر هولوگرام ها مانند انهایی که روی کارت های اعتباری وجود دارند،یا تصویر سه بعدی تک رنگ هستند و یا تغییر رنگ بسته به زاویه ای که شما انها را مشاهده میکنید دارند.

روش جدید با استفاده از پراش الکترون های مازاد موجود در سطح فلز و انتشار انها صورت می گیرد.فیلم های فازی نازک حاوی الکترون های ازاد که به هیچ اتمی محدود نبوده و با دریافت فوتون برانگیخته میشوند. این الکترون های نوسانی به نام پلاسمن ،طول موج خاصی از نور رنگی را منتشر می کنند.بسته به زاویه ی دریافت فوتون انها رنگ های مختلف نور را از خود ساطع می کنند و هولوگرامی به وجود می اورند که بدون توجه به زاویه ی دریافتی تمام رنگ ها را درست مانند شکل اصلی نشان میدهد.

آشنایی با هولوگرام کوانتومی

انواع جدیدی از هولوگرام،اثر کوانتومی را مهار نموده و با استفاده از نور معمولی،تصاویر سه بعدی می سازد.اینده ی این تکنولوژی به گونه ای است که نیازی به عینک سه بعدی یا صفحه نمایش مخصوص ندارد.روش کار بر اساس رفتار الکترون های ازاد در سطح فلز بوده و توسط موسسه ای در ژاپن صورت گرفته است.

 





:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرام ها , انواع هولوگرام , انواع هولوگرام ها , هولوگرافی , هولوگرافی ها , انواع هولوگرافی ها , انواع هولوگرافی , ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: